Paweł Kuczma z. 4/2007 PDF Drukuj Email

DEFINICJA LOBBINGU WEDŁUG USTAWY Z 7 LIPCA 2005 R.

W Polsce termin „lobby” występuje w kilku znaczeniach, na co niewątpliwie miał wpływ brak kompleksowej regulacji prawnej tego zagadnienia. W pierwszej części artykułu autor charakteryzuje definicje formułowane w literaturze nieprawniczej. Następnie ukazuje definicje legalne lobbingu funkcjonujące w wybranych państwach (w USA, Australii, Kanadzie, Gruzji i na Litwie), kończąc rozważania przedstawieniem cech wspólnych analizowanych definicji. Omawia także pojęcie „grupy interesu” oraz termin „lobbing”, które zostały zawarte w polskich projektach ustaw dotyczących lobbingu. Meritum artykułu, poprzedzone ukazaniem kilku problemów, które wyłoniły się w toku prac sejmowej Komisji Nadzwyczajnej, stanowi nieco krytyczna charakterystyka polskiej definicji lobbingu. W podsumowaniu autor formułuje kilka uwag de lege ferenda dotyczących opisywanej regulacji prawnej.

 

Strona wykorzystuje pliki cookie (tzw. ciasteczka) do prawidłowego działania lub w celach statystycznych. Ustawienia dotyczące plików cookie można zmienić w opcjach przeglądarki internetowej. Dodatkowe info: wszystkoociasteczkach.pl.

Zaakceptuj pliki cookies z tej strony.