Marian Golka z. 2/2011

Uwarunkowania kreatywności i innowacyjności w Polsce

W artykule rozważa się problem, czym jest kreatywność oraz innowacyjność, jakie są ich uwarunkowania w ujęciu teoretycznym, a − przede wszystkim – jak owe uwarunkowania przejawiają się we współczesnej Polsce. W naszym kraju bardziej widoczne są te uwarunkowania, które przeszkadzają szeroko rozumianej twórczości, niże te, które jej sprzyjają. Do tych negatywnych uwarunkowań należy zaliczyć: pewne czynniki społeczne (w tym edukacyjne), dominację kultury masowej, stosunkowo płytką gospodarkę, która ani jest zainteresowana animacją kreatywności, ani jej absorpcją, oraz brak właściwej polityki państwa, które nie troszczy się o stworzenie odpowiednich warunków zarówno dla kreatywności, jak i dla propagowania jej wytworów.

 

Strona wykorzystuje pliki cookie (tzw. ciasteczka) do prawidłowego działania lub w celach statystycznych. Ustawienia dotyczące plików cookie można zmienić w opcjach przeglądarki internetowej. Dodatkowe info: wszystkoociasteczkach.pl.

Zaakceptuj pliki cookies z tej strony.