Jakub Isański z. 2/2010

DOSTĘP I UŻYTKOWANIE NOWYCH MEDIÓW PRZEZ MŁODZIEŻ

Tekst przedstawia tematykę socjologicznych badań nowych mediόw oraz współczesnych sposobόw ich wykorzystywania przez młodzież. Dzięki przedstawieniu wynikόw badań przeprowadzonych w Wielkopolsce oraz porόwnaniu ich z innymi, aktualnymi projektami badawczymi o szerszym zasięgu, tekst ten może być traktowany także jako prόba opisu pokolenia współczesnych nastolatkόw. Najważniejsze pytanie, na jakie można próbować odpowiadać po lekturze tekstu, dotyczy tego, jak współcześnie młodzi ludzie komunikują się pomiędzy sobą i jak przedstawiają siebie poprzez swoją swobodną twόrczość, przy wykorzystaniu możliwości stwarzanych przez nowe media. Wydaje się, że związki młodzieży z mediami są czymś tak oczywistym, że coraz trudniejsze jest oddzielanie poszczególnych ich przejawόw. Tym niemniej analiza codziennego wykorzystania: komputerόw, telefonόw komόrkowych, a także rozmaitych narzędzi internetowych, takich jak portale społecznościowe czy komunikatory, prowadzi do pytań o przekształcenia w codziennych sposobach komunikowania się pomiędzy młodymi ludźmi. Przy tak określonym obszarze badawczym trudno o jednoznaczne wnioski, toteż podsumowanie tekstu zawiera raczej tylko prognozy, dokonywane na gruncie socjologicznej analizy zjawiska.

 

Strona wykorzystuje pliki cookie (tzw. ciasteczka) do prawidłowego działania lub w celach statystycznych. Ustawienia dotyczące plików cookie można zmienić w opcjach przeglądarki internetowej. Dodatkowe info: wszystkoociasteczkach.pl.

Zaakceptuj pliki cookies z tej strony.