Marian Gorynia, Barbara Jankowska PDF Drukuj Email
REKOMENDACJE DLA STRATEGII FIRM POLSKICH WOBEC EKSPANSJI INWESTORÓW ZAGRANICZNYCH.
    W niniejszym artykule autorzy podejmują próbę poczynienia rekomendacji pod adresem polskich przedsiębiorstw, które w coraz większym stopniu odczuwają presję rywali zagranicznych. Prezentowane zalecenia wiążą się bezpośrednio z badaniami empirycznymi, które przeprowadzono w ramach projektu badawczego KBN. Punkt ciężkości zainteresowań wspomnianego projektu stanowiły procesy konfrontacji strategii polskich firm lokalnych i firm zagranicznych wchodzących do Polski w różnych formach, szczególną uwagę zwrócono na zagraniczne inwestycje bezpośrednie. Analizie wyników badań empirycznych towarzyszy refleksja nad opisywanymi w prasie fachowej przypadkami polskich firm, które podejmują grę rynkową z zagranicznymi wchodzącymi. Propozycje dla strategii firm lokalnych nawiązują do tych teorii i doktryn ekonomicznych, które zdają się zdobywać we współczesnej myśli ekonomicznej coraz większą popularność, a co za tym idzie - stanowią coraz częściej podstawę strategii realizowanych przez firmy. Z opisanych w artykule okoliczności można wyciągnąć wniosek o dość optymistycznej wymowie - firmy polskie w konfrontacji z rywalami (inwestorami) zagranicznymi na rynku polskim nie stały ex definitione na straconej pozycji. W odniesieniu do przyszłości należy więc zalecać podejmowanie odważniejszych strategii, budowanych na bazie świadomie i skrupulatnie tworzonych przewag konkurencyjnych.
 

Strona wykorzystuje pliki cookie (tzw. ciasteczka) do prawidłowego działania lub w celach statystycznych. Ustawienia dotyczące plików cookie można zmienić w opcjach przeglądarki internetowej. Dodatkowe info: wszystkoociasteczkach.pl.

Zaakceptuj pliki cookies z tej strony.