Jakub Grabowski z. 3/2008 PDF Drukuj Email
UWARUNKOWANIA KONKURENCYJNOŚCI TURYSTYCZNEJ REGIONÓW

Skuteczne konkurowanie regionów jako przestrzennych kompleksów społeczno-ekonomicznych uwarunkowane jest odpowiednim ukształtowaniem poszczególnych ich komponentów. Na poziom konkurencyjności wpływa więc jakość infrastruktury, poziom edukacji czy stan środowiska naturalnego. Działalność poszczególnych działów gospodarowania w regionach wymaga jednak tworzenia dla nich specyficznych warunków, istotnych jedynie z punktu widzenia rozwoju każdej z branż. Należy więc obok konkurencyjności w ujęciu ogólnym podkreślić istnienie konkurencyjności branżowej. Jest nią niewątpliwie konkurencyjność turystyczna determinowana szeregiem czynników wewnętrznych i zewnętrznych, wśród których specyficzną rolę pełni subiektywnie postrzegany wizerunek będący nośnikiem cech każdego obszaru.
 

Strona wykorzystuje pliki cookie (tzw. ciasteczka) do prawidłowego działania lub w celach statystycznych. Ustawienia dotyczące plików cookie można zmienić w opcjach przeglądarki internetowej. Dodatkowe info: wszystkoociasteczkach.pl.

Zaakceptuj pliki cookies z tej strony.